Sunday 26 February 2012

Story Here and There..=)

Hye.. Happy Sunday peeps...Yes, am now at home already. Supposedly I belum balik dari kampung but then adik I si Godang Ain kene balik awal because ade exam 2morrow. Hahah. And Mr.A been so kind to pick us up at Tg Malim and send us back to KL. And we all patutnye ade plan nk kua jalan2 but Mr A also have to go back early since this evening die pun harus balik ke Bangi.Neway, thanx a lot. But then, boring pulak sorg2 kt umah..Xpelah..as usual mengadap blog kesayangan I ni lah and pasni I nk rest kejap...Then, 2morrow baru start bekerje keras siapkan report terchenta since next week dh nk balik Sarawak. ADUHAIII..Dan selepas balik dari Sarawak bermulelah kehidupan baru I.Ya Allah,lancarkanlah majlis pertunanganku.Oppss...hahahahhaa..Jokinggg yarr.=p.We arrived at Kalumpang around 4.00 pm..Then my mum terus singgah kedai kuih wat minum petang bersama bonda tersayang. Saat masuk je kampung I tu, terus I tersenyum sendiri mcam kerang busuk. Hhahaha..jujur..terlalu bnyak kenangan kt kampung ni.Manis, pahit, masam, masin sume ade. Seriously..I sangat rindukan semue kenangan tu. Kenangan bile I jadi budak baru kt kampung ni, kenangan bile senior sound2 I konon rmpas bf dorang..hahaha..Dan juga kenangan I dgan Adnan kt cini. How I miss him very much...=(..Ok dah Awin.!!Dan sesudah sampai, bermulelah perbualan ibu yg macam2..Bahase Nogori kuar owkeyh..N me macam biase, malas nk campur..terus g dapur wat air sume..then ngadap tv tgok match takraw.

STORY 1
Then, petang we all gerak ke Tg Malim which are my second kampung..belah my daddy. Senangkan kampung dekat2 but then letih jugaklah asik nk ulang-alik. Agak2 bakal husband I orang jauh ke dekat ek nnti?hahah...*winkwink* Plus, petang ni ade pasar malam..So I decide to follow my mother even I ni jenis xsuke berhimpit, plus panas plus sesak sume tuh. But since dh berkurun abad I xpergi mase study kt Sarawak so I decide to join them lgipun pasar malam Tg Malim ni ade kelainannye.hahahaa...Okeyh..sambil berjalan cuci mate kt sini, I suke sgt dengan gelagat orang kat pasar malam ni.I just lovee it..Ade papa tgah tolak baby stroller sambil main dgan baby die yg kiut miut, ade couple yg sangat sweet bile bf die kesat peluh kt muke awek di celah2 orang ramai., ..so sweettt...,ade yg mama marah anak sebab nk baju Boboiboy..hahaha...Well..This is what we called LIFE..And I sangat suke tgok semue ni..Sampai tersenyum2 sendiri walaupun hati masih dilande kesedihan.hehehehe...=p

STORY 2
Layan citer Face-Off sambil berselubung dgan selimut sebab tahan sejuk yg amat.Macamane lah nk pergi overseas kan I niyh.?Puas orang nk layan kerenah I nnti.hahaha..Well...umah opah I tengahari panas kemain but malam...urrrgggh...xtahan I dgan sjuk die. And around 11 I guess, he called me. Yeah, him. Laki yg pernah I sayang??. And yes..we TOTALLY discussed bout all this crap. But I ask him to just keep silent rather than keep apologizing to me and yes, I don't want to hear any excuses. Easy for you to apologize man. But not for me..So..I just talk,talk and talk...And yes, after agak lame I membebel sorang2, this problems settle. Die dah mintak maaf n tutup cerite. And yes, sincerely man. I wish for your happiness. =) But its too weird when I realize that I relax je bile bercakap dgan die. Like I'm supposedly kene nangis or tersedu2 maybe, rite? But no...I rase macam sangat tenang bile bercakap. Bile I bagitau die perasaan I lepas semue ni jadi, bile I cerite kat die betape I xsangke semue ni happen, bile I mendoakan kebahagiaan die lepas ni dan macam2 lagi. Then bile dh hang up, dahi I berkerut sendiri. Pegi baring, then pandang ceiling. "Eyh??nape aku xnangis tadi?Rase sebak sikit pun xde?"..hahaha...ok pelik di situ. Tapi xpe, I dah bersyukur sangat2 sebab I rase macam dh dapat terime semue ni. Even takes time..at least I xdelah nk bersedih sangat dah dgan ape yg jadi kan.Well, life must go on..Xkan I nk terus bersedih dan bersedih?.Maybe Allah have a bigger plan to me. As for now...stay positive n membusykan diri jelah yg mampu I buat. And to someone..don;t say the word LOVE to me...I can't accept u as for now.
 Give me MORE TIME...I REALLY NEED MORE...Big Sorry to You.  Lagipun lepas all dis things happen..I don't think I will be in a relationship..Never and am totally not ready yet.. U go and find girl lain je k?. Yes, u wait for me..Lame..But aagain..am not too good for you.  I'm not ready to love someone now. -_____-

STORY 3
Sedang I termenung ke luar tingkap mase dalam kete tadi, Mr A tegur. He ask me.Kenape muke macam nk nangis? .aahahhaa...why must face look pale,look so gloomy.No lah...mane ade I nk nangis..and what for I cry?? I mabuk darat ok..Tgah hujan..sejuk2 dalam kete..rase pening n nk termuntah sgt. Dats why kalau dlam kete I senyap je.hahaha.. And he even ask me to smile and relax.hehehe..He said tat ramai lagi yg sayangkan I n maybe one fine day akan dtang someone dalam hidup I. Well thank you because had been so nicee bagi ceramah free even short, tapi penuh bermakne. Hahahah..asik kene ceramah je I lately. Belum balik Sarawak lagi..Agak2 macam manelah nnti.hahahah.Hurm...got 3more days before balik Sarawak..And still many things I belum siapkan. Xpelah..slowly honey..I mesti boleh!!..Kawan2 lain pun belum siap kot..hehe..Balik sane nnti..I nk pergi pantai. WAJIB!!! Compulsory to do bile hati dan fikiran tgah berkecamuk. Ceeh...again.Drama sngat.hahaha...N yes..I nk duduk tepi pantai..main pasir sambil tgok pantai yg cantik sangat tu...Mesti buat.Mesti!!..=) 


Sile abaikan jerawat tension tuh...=)

Si Tembam dan Si Kurus..ahaha

I don't know why lengan I beso camneyh..hahaha

Si Godang memanjat pokok...hahaha..berani!!!

No comments:

Post a Comment